Friday, March 5, 2010

....Bercuti di Negeri Sendiri..~~MELAKA~~

Cuti raya cina yang sangat indah...wawawawa...yer ker indah...jom baca apa yang aku coretkan ini...sebenarnya ,aku dan kawan-kawan semasa ku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Dang Anum ...aku tinggal dekat Asrama Puteri Dang Anum(APIDA)..tersangat la best kan..siapa yang pernah tinggal asrama mesti merasai pengalaman ada yang seronok..sedih..gundah gulana...aik gundah gulana pun ada ker..ha3...tak kisah la kan perasaan apa..jadi kawan-kawan yang aku hendak jumpa adalah budak asrama la...kawan baik aku kat sekolah ini semua tinggal asrama..alkisahnya kami membesar bersama-sama ketika diusia remaja ini..hu ~ ~....hendak dijadikan kisahnya..berjanji punya berjanjin hendak bercuti ke Port Dicksorn la..hendak melawat di sekolah lama..tapi semuanya hancur..saat-saat akhir dibatalkan.....kita merancang tapi tuhan yang menentukan...aku sangat -sangat sedih tau...ermm jadi akhirnya aku bercuti dengan ain rohmat sahaja la...we all jalan-jalan sekitar bandar melaka...aku tangkap gambar dia...dia tangkap gambar aku..macam itu la kisahnya...tapi nasib baik ada pak cik beca sudi snap picture untuk we all...so..ada beberapa gambar aku uplod...kiranya ini percutian syok sendiri la..sangat benci tapi happy tetap ada....xoxoxoxo....


 

topi ni aku tidak beli pun..just pinjam ambil gambar berhadapan dengan bangunan Merah ini..Staduys..macamini ke ejaan nyer er..tidak tahu la..betul ke tidak.. 

cantik kan pemandangan di sini...best tau melaka sekarang ini..semua ada....pusat membeli belah pun banyak di sini...tempat makan yang best-best pun ada...nasi lemak antarabangsa aku belum cuba lagi..nasi lemak ini ada dibuka dicawangannya di dataran pahlawan ini..seoul garden...jonny..semua ada..wow...sesiapa yang suka dengan muzium pula memang bersesuai datang di sini..di mElaka ini memang banyak muzium untuk dilawati tau...huhuhuhu....


 

......kalau datang melaka jangan lupa naik beca tau...jalan-jalan pusing melaka...syok sangat....tapi we all terlepas pula bus double decker....kalau tak mesti dapat naik...jalan-jalan pusing di kota melaka ini....

 

....wE all parking kereta dekat hotel mahkota ini sebab parking dah penuh ar..sesak lagi tue..so sementara tue snap lagi gambar la..nie la laut selat melaka...laut selat melaka tak cantik pemandangan nyer sebab...selat melaka ini laut nya tidak dalam dan selat ini selalu nyer membawa sampah-sampah atau habuk-habuk..hampas-hampas ke tepi pantai..lagi pun cetek..so selalu mendak lak...tapi selat melaka ini lah yang menjadi masyur dan unggul kerana kedudukan nyer strategik dan sesuai untuk kapal berdagang berlabuh tapi sekarang tak ada pun kapal berlabuh pun....yang ada cuma bot nelayan sahaja....kalau dulu di majukan mesti melaka terus popular kan dan unggull...wow....

1 comment:

Nury said...

huhuhu... rindu sangat lah nak duduk kat melaca lagi.... :(
dulu saya pernah kerja kat hotel mahkota melaka...

Salam kenal ya ka.. :)