Saturday, October 2, 2010

handbag untuk gadis

...............sem depan adalah semester 8..hello bukan semester repeat ok....kos pendidikan kan 4 tahun..fuhhh..panas bontot belajar selama 4 tahun..tuk jd cikgu yang suci lagi murnie...nak di pendek kan cerita...sekolah yang aku nak pergi buat praktikum masih dalam permohonan hope approve la...sebab sekolah smk ayer molek melaka tue 3 km dari rumah aku...dekat la..bajet ingat kan nak pg sekolah bawa kereta....sbb x glamer naik motor la konon...hahahhaha....
tapi aku sedar siapa la aku...
ada tanah sekangkang kera kalau jual hanya boleh beli basikal racing....hak3
naik motor pun motor la...ala nama pun ckg praktikum...
nanti jeles lak cikgu seniour  kalau aku bawa mercedes pg sekolah...ngeh3...
jadi bawa la motor suzuki jek la...
oleh sebab itu...
macam-maca aku berfikir...nak beli handbag apa...bakul motor tu dah la kecik..
aku lak wajib bawak air masak walau kemana jua aku pergi..
sebab hobi aku minum air masak..aku nie dari kecik diwajibkan minum air masak..
sebab masa aku sekolah rendah semput(lelah)..so bapak aku memang x bagi la aku minum air sejuk...
pernah aku semput rasa macam nak mati jek...
tapi sekarang tidak lagi ...
dah hilang pun..sebab masa sekolah menengah aku aktif sukan...
tapi tak la hebat pon...suam-suam kuku jek..
.............
sambung cerita tadi pasal praktikum...
jadi aku tengah cari-cari handbag yang sesuai dibawa ke sekolah..seriusly aku x de handbag..
kalo ade pun yang handbag silang..senang sikit (konon nak elak tips ragut)
aku kan penunggang motor berhemah..kalau duk sibuk lorat bawa handbag kepet kat ketiak ..senang jek kena ragut masa naik motor...kan..kan..
jadi ni la antara beg yang serba guna yang boleh bawa ketika mengajar..so nampak matang sikit..

..uhu..

aku suka  colour full....erm sebenarnya..beg ini ada dua fungsi disilang dan di sangkut kat lengan..
so, kalau aku banyak giler bawa buku latihan student ... aku silangkan je la handbeg..nak harapkan student zaman sekarang angkat kan buku cikgu...pleaseee la..kan...

yang nie lak
nie lak ramai dah pakai style nie....
tapi warna kurang menyerlah la..tak suka...
......................aku x de giler nak beli beg original....sebab tak mampu..beg nie melambak jual kat masjid jamek..bukak harga rm 80..then tawar rm 40..ok la.kan..nampak mcm mahal padahal beli kat masjid jamek..
sekarang x de beg murah-murah...kalo beg kertas pun dah rm5..tuk yg saiz sederhana...ermm...
dah 2 semester tak beli beg kuliah baru sebab nak beli handbag tuk praktikum..nak tengok tak beg kuliah aku yg dah huduh + busuk..

beg nie kalau bawa pergi mengajar sekolah..wajib kena lempang dengan pengetua..ko nak pergi mengajar ke pergi belajar...sure student aku nak beg nie..sebab beg ni adik aku yg pilihkan...taste budak sekolah...ler kate kan...
.......ermm...

No comments: