Tuesday, January 4, 2011

Rindu zaman Study kat Universiti (UPSI)





Masa study kat UPSI (uNIversiti Pendidikan Sultan Idris)..macam tak sabar jek bila nak habis..panas bontot ni belajar sampai 4 tahun nak jadi teacher..sikit-sikit kira berapa lagi semester yang tinggal ...semester 1 adalah semester mari mengenal kawan-kawan sekeliling yang secocok dengan anda..semester 2 dan 3 leh la tunjuk taring sikit...masa kat UPSI...


Aku tak lah aktive sangat..setakat join program jek yang ada kena mengena dengan kos aku jek..masa aku dihabiskan dengan buat agsiment yang menimbun..ye la kos pendidikan sejarah ni banyak le agsiment karang -mengarang...buat agsiment tak boleh sembarangan mesti ada footnote...buku kat labrary selalu out of stok atau kadang-kadang x de...


kalau ko nak agsiment ko meletup and terbaik pergi la UM or UKM or Labrary Negara...sambil mencari ilmu sambil berjalan ke KL...jarak Tanjung Malim ke Kuala Lumpur 1 jam jek tambang rm 7...masa nie mulut mesti mengomel penat la..jauh la...bahan belum cukup la...kalau nak buat agsiment tuk puas kan hati pensyarah memang susah..kalau dapat carry mark 40/60..bersyukur la..nak dpt 50 or 55...memang susah jek..tuk yang pandai mengayat ..ayat dia dabom..erm konfem dapat...la...



masa sem 1-sem 3 zaman main ym(chatting)...ye la budak baru kenal dunia IT.masa ni Facebook lum ada yang ada cuma friendster dan my space..time ni aku lum ada blog lagi...semester 1-3 adalah semester busy coz UPSI nyer  akan menyuruh korang banyak buat kajian lapangan atau pergi melawat sekolah-sekolah tuk buat aktivit...time ni adalah semester pening lalat ....


muka aku masa semester awal-awalan adalah muka stock reject la...hahhahahah...nanti aku tunjukkan muka semester 1 ..hahhahah..sangat sengal dowh...time semester 1 ni la korang leh kenal nilai persahabatan..ada yang nak berkawan dengan orang yang cun+glamer jek...gila kuasa semua ada...yang stock reject ni duk je la jadi pemerhati bebas bersama kawan aku yang lain...huk3...



yang sudi kawan ngn aku time ni adalah 2 member aku yang still baik ngan aku sampai sekarang...kitorang sekelas la...buat agsiment bersama-sama...selalu bersama-sama masuk toilet pon bersama-sama...ha3...ye la kan...nanti sambung update balik..penat nak refesh balik memory  3 tahun setengah di upsi..

No comments: