Saturday, January 9, 2010

Elak Bestfriend menjadi G/Boyfriend

1.  Simpan Sedikit Hal Peribadi
 Tak perlu rasanya untuk menceritakan segala kisah mengenai hidup kamu kepada dia supaya dia tidak merasakan dirinya amat penting dalam hidup you all

2. Luaskan Pergaulan
Anda perlu meluaskan pergaulan dan tidak tertumpu kepada dia sahaja. Oleh itu, anda tidak memikirkan dia sahaja.

3. Hormati hak peribadi masing-masing
Dalam persahabatan kita perlu menghormati hak peribadi masing-masing kerana setiap sahabat perlu masa untuk bersendirian.

4. Sebagai seorang sahabat kamu boleh menerima dia nasihat daripadanya tetapi bukan menetukan keputusan untuk kamu. Hal ini boleh menyebabkan secara tidak langsung kamu telah pun menerima dia dalam hidup kamu.

5. Elakan perbincangan soal percintaan kerana bimbang lak nanti you all terjatuh hati bila kerap kali berbincang soal cinta hati kan

....................Persahabatan berlainan jantina tidak salah pun.Namun kadang kala persahabatan kategori ini akan bertukar kepada hubungan cinta amat lah besar. Walaubagaimana pun jika korang tahu menghadkan gaya persahabatan korang rasanya persahabatan tidak akan bertukar kepada perccintaan. Tapi andai kata bertukar nak buat macam mana kan..kalau antara kamu serasi bersama tak salah pun kalau nak bertukar dari sahabat kepada kekasih pilihan di tangan anda sendiri..

No comments: