Tuesday, February 9, 2010

I..Am LoNely.........


................Napa aku cakap semalam aku lonely..sebabnya..aku nekad dan bulatkan tekad untuk pergi ke Perpustakaan Negara untuk mencari bahan-bahan dan buku rujukan sumber kedua untuk membuat tesis..huk3..berani kan aku pergi seorang..Bila aku fikir-fikir kalau kita asyik hendak cari peneman untuk kesuatu-suatu tempat sampai bila tesis aku hendak siap...Aku anggap sahaja persekitaraan Kuala Lumpur sama sahaja dengan Melaka..Aku berpendapat sendiri kalau sesat masih lagi dalam Malaysia..tak pun pergi balai polis dengan muka kesian aku sesat..macam mana nie..aku bukan ada rekod jenayah pun..kalau ada pun rekod langgar lampu merah...Berbalik cerita tadi...aku pergi la naik bus StarCoarch dari Tanjung Malim KE kuala Lumpur..turun masjid jamek..dari masjid jamek ambil LRT ke Titiwangsa..pastu ambil bus rapid KL no B114..pastu aku suruh uncle tue turun kan aku di Labry negara..simple jek....Jadi apa masalah nyer cuma aku sentiasa berwaspada apa yang ada di sekeliling aku...aku buat-buatlah aku pro dalam KL nie..lagi pun aku tengok ramai jek jalan sorang-sorang...Nasib baik ada bahan aku jumpa..Sampai disana aku tercari-cari bahan sebab serius aku tak pernah sampai sini..wawawawa...aku mencari-cari oopss..terjumpa budak kelas aku merangkap ex -roomate aku semester satu..happy sangat..aku pun tak tahu diorang nk pergi sini..Aku tidak kuasa hendak membuat pertanyaan sesiapa-sesiapa yang hendak pergi ke Labry..So, macam biasa la srampang dua mata kan..lepas cari bahan dalam pukul lima pergi Times Square jalan-jalan...Wah masyuk syiall..barang dekat sini murah tapi last sem aku pergi kat sini semua barang yang dijual hampeh dan tidak menepati citarasa langsung..Oppss..baru teringat kan dah dekat raya cina..So, cina-cina nie keluarkan stok baru..yang cun2..aku tanpa disangka-sangka menjumpai barang yang hendak ku cari..wallet+ 2 baju tunic..warna putih..n putih tompok-tompok hitam..Aku tidak boleh berada lama-lama dekat sini mau habis duit..huk3...lagi satu aku ada berkenana dekat beg..tapi aku kuat kat semangat dan hati masih banyak dan lawa beg aku dekat rumah..lagi pun adik aku pun ada koleksi beg dia...boleh pinjam meminjamkan..kan...kan..lagi pun taste sama..so tak ada masalah...
So..ini sahaja la coretan aku pada hari ini....
...........MORAL: HIDUP MESTI BERDIKARI DAN BERANI TEMPUH CABARAN.......

No comments: