Monday, June 21, 2010

aktiviti sihat saya

..........Bila cuti semester..selalu fikir apa nak buat???...keje???..owh semester nie sangat malas nak buat kerja part time..jadi semester ni memang tak nak kerja sebab nak luangkan masa dengan keluarga tercinta...dengan kawan-kawan...nie la masa nyer dapat menghabiskan masa dengan mereka....setiap minggu mesti wajib pergi bandar melaka ...walau poket dah hampir kering tapi jalan tetap jalan...hu3...

bila bosan tunggu turn or seseorang mesti nak buat sesuatu contohnyer..erm..ambil gambar sendir ker...tapi bila tengok gambar macam hampeh jek..mintak tolong adik aku ambil kan picture..hohohoho..time nie tengah bosan tunggu adik aku, nazerah punya giliran nak cek gigi besi dia...aku pun nak buat gak tapi macam seram lak ek..pakai besi kat mulut..dah lah lama 2 tahun....Alahai...erm..kalau ada keberanian akan aku buat gigi besi...huhuhuhuhu....


.....dah selesai urusan tukar besi-besi kat gigi adik aku maka teruskan perjalanan ke mahkota parade dan dataran pahlawan...untuk membuat senaman kaki..jalan-jalan kat dalam situ...dan buat apa yang patut..pergi timbang badan...ker..pastu pergi makan ler pulak perut dah lapar...padahal berat dah mula naik tapi macam teringin nak makan sziling...Hokkien Mee..rasanyer sedap la jugak ..kuahnyer barbeque...mula-mula nak ambil Yee Mee tapi macam keraz jek..so tukar order la amik nie..adik aku makan laksa nyonya..kat melaka nie makanan wajib pedas kalau tak..tak kaww ar kan...mee nyonya boleh jd pedas sebab dah ter asimilasi dengan oghang melaka yang giler pedas...

lepas makan...jalan-jalan kat dataran ..lepak-lepak kat kolam ikan..dah gemuk-gemuk ikan kat sini...masa mula-mula buka dataran pahlawan nie..ikan nyer keding jek..ermm...macam mana la tak gemuk..owner dah bagi makan pastu pengunnjung yang degil macam aku nie gatal jek tangan bagi ikan gemuk-gemuk ni makan...erm bila dah penat berjalan + busan dan tak tahu nak buat apa sebab berdua jek pergi jadi air yang aku minum nie ada aloevera so..aku curahkan kat kolam nie..peh semua ikan datang kat aku..rebut2 nak makan...erm..lain kali datang nak bawah roti la bagi ikan gemuk-gemuk nie makan..tapi sebenarnyer tak boleh bagi makan ikan nie..tapi ada aku kisah???....duduk pun dah tak sopan nyer jangan tiru aksi nie nyer...huhuhuhu...erm dah selesai bagi ikan makan..apa lagi balik la...kan...hari pun dah nak malam...ikan pon nak tidur...ikan tidur ker??..entah la aku tak pasti sebab aku bukan ikan mana la aku tahu..lallalallallala

No comments: