Thursday, February 10, 2011

Cikgu Suka Pilih Kasih

minggu pertama asyik relief kelas jek jadual lum siap....so, bila jadi cikgu relief semua tingkatan aku dapat masuk...hari ni relief kelas form 2 Jujur....erm budak form 1 n 2 memang nakal...aku keluarkan suara jantan...tak de cakap lembut-lembut


aku perhatikan ada sorang budak perempuan baju tak gosok+warna kuning....budak2 panggil dia BUSUK.....cian dia...semua tak nak kawan dengan dia....kalo korang la jadi cikgu apa yang korang nak buat dengan budak ni????.....atau korang pon sebagai guru turut geli dengan dia...


cuba korang refesh otak korang untuk kembali semasa zaman persekolahan korang....ada tak cikgu yang suka dengan budak yg lawa2+pandai....kalau yg hodoh+bodoh jangan harap cikgu nak pandang...ade wei....zaman sekolah rendah+menengah ada la beberapa cikgu yang macam tu...nyampah aku...mentang la aku selekeh+hodoh time sekolah...cikgu mcm tak berapa nak dekat ngn kita....dia kalo suka dengan yg pandai jek...yang suka maki2 pon ade...kamu bodoh la+lemah canguk(lembam la)



kesian aku tengok kawan2 kpd adik aku masa time sekolah rendah yang kena marah dengan cikgu...kalau setakat marah jek tak pe .....siap maki lagi.....hasil dari kajian kami la kan..... cikgu yang suka maki+marah sesuka hati  pelajar nya dah dapat balasan...anak-anak diorang yang sekarang yang bodoh+lembam....biasala kebanyakkan anak cikgu mesti pandai kalau UPSR+PMR+SPM...diorang jek la majoriti dapat full A....tapi cikgu2 yang suka maki n hina budak ni ...anak-anak diorang lak sekarang yang lembab...hahahhaha...Allah bayar cash tau....


Kita ni jadi cikgu kerja mesti ikhlas...jangan doakan student kita bodoh+lembab atau rasa geli dekat mereka sebab nanti yang terima balasan adalah anak korang lak yang akan lembam mcm student korang yang korang maki.......bukan tak boleh tapi berpada-pada...jangan marah dengan perasaan benci tapi rasa sayang nak mendidik mereka....cikgu aku yg sekolah rendah tu dia marah dengan perasaan benci...majoriti kawan2 adik aku kalau imbas kembali zamn sek rendah sure tak suka dia...



budak yang busuk tu la yg salam aku...yg lain haremm....setiap murid ade kekurangan mereka....cantik atau hodoh...bodoh atau pandai ...korang perlu beri perhatian sama rata....kalau pergi kelas hujung memang la diorang nakal tahap cipan .....sebat tak guna wei...tak pasal korang kena fuck dengan diorang...guna pysco...guna teguran dengan berhemah....sure diorang hormat korang.....

No comments: